Malowanie farbami przewodzącymi całych pomieszczeń

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Case
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 15
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 13:44
Lokalizacja: BP-Warszawa

Malowanie farbami przewodzącymi całych pomieszczeń

0
Post autor: Case »

Dzień dobry Kolegom,

chciałbym się z Wami podzielić pewnym problemem z którym do tej pory się nie spotkałem i usłyszeć co o tym myślicie.

Inwestor chce pomalować sobie pomieszczenia (ściany, sufity, podłogi) farbą nazywaną "antywifi". Nie chciałbym w tym temacie wchodzić w rozważania na temat jej właściwości ekranujących a skupić się na ochronie przeciwporażeniowej.

Zanim zadam pytanie napiszę jeszcze kilka informacji mogących być istotnymi przy rozważaniach nad tematem. Strona producenta w linku [Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]. Można na niej znaleźć odnośniki do filmów na You Tube i pojedyncze zdania na temat korzystania z tej farby. Pozwolę sobie zacytować niektóre z nich:

"Zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem UE, firma Geovital zaleca, aby uziemienie wszystkich powierzchni wykonał elektryk z odpowiednimi uprawnieniami. Może to być również wymagane przez firmy ubezpieczeniowe."

"Nanieść obficie na podłoże 2 lub optymalnie 3 warstwy za pomocą wysokiej jakości wałka malarskiego. Zachować odstęp 2 cm od urządzeń elektrycznych. Najlepiej zabezpieczyć te miejsca taśmą malarską przed rozpoczęciem pracy."

"Ze względów bezpieczeństwa wszystkie powierzchnie muszą zostać prawidłowo uziemione przez wykwalifikowanego elektryka za pomocą kabla uziemiającego instalacji elektrycznej budynku lub „odizolowanej” rury grzewczej grzejnika ściennego (przepisy UE). Stanowczo zalecamy użycie w tym celu osprzętu, jakim jest „taśma uziemiająca."