Uziom PV a uziom budynku

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Kkowalik
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 13
Rejestracja: czw wrz 02, 2021 21:07

Uziom PV a uziom budynku

0
Post autor: Kkowalik »

Instalacja TN-S, instalacja PV na gruncie. Wykonawca wykonał uziom (pionowy - kilka szpilek) i twierdzi że nie wolno tego łączyć w żaden z sposób z istniejącą instalacją, ja twierdzę że jest dokładnie odwrotnie. Kto ma rację? Ja uważam że przewód między falownikiem a RG powinien być 5 żyłowy i żyła PE powinna być połączona np. przez listwę wyrównawczą z uziomem który został wykonany przy falowniku z tej też listwy powinny być przewody PE do ograniczników przepięć DC oraz AC. Jeśli dobrze mówię to czy jest w stanie ktoś wskazać fragment normy który potwierdzi to co napisałem lub ewentualnie zapis który potwierdzi że tak nie można i że uziom instalacji PV jest całkowicie niezależny

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2899
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

Uziom PV a uziom budynku

0
Post autor: elmontjs »

Kkowalik pisze: ndz sty 09, 2022 13:22 Kto ma rację?
TY.
Kkowalik pisze: ndz sty 09, 2022 13:22 Jeśli dobrze mówię to czy jest w stanie ktoś wskazać fragment normy który potwierdzi to co napisałem
Fragment normy? ...Przecież to kawał wiedzy, którą powinien posiadać każdy elektryk. Minimum to: