Czy ogranicznik przepięć powinien być za czy przed przełącznikiem zasilania?
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum Nie jestem elektrykiem
- Luna.Vulpo
- Elektryk zadeklarowany
Chciałbym się upewnić czy dobrze myślę:
Mając dwa (czy nawet trzy) źródła zasilania: sieć energetyczną, ups i generator to ogranicznik przepięć powinien być przed przełącznikiem źródeł.
Na tej części podłączonej do sieci energetycznej?
Mając dwa (czy nawet trzy) źródła zasilania: sieć energetyczną, ups i generator to ogranicznik przepięć powinien być przed przełącznikiem źródeł.
Na tej części podłączonej do sieci energetycznej?
Niezależnie, czy prowadzisz własną działalność czy pracujesz na etacie,
ciągła edukacja branżowa to podstawa. Bycie specjalistą w danym temacie pozwala osiągnąć satysfakcję,
uznanie środowiska oraz lepsze wynagrodzenie. Zacznij od czytania książek...
- ISE.pl
- Ekspert
czy ogranicznik przepięć powinien być za czy przed przełącznikiem zasilania?
Zadaj sobie pytanie: którą część instalacji chciałbyś chronić tym ogranicznikiem? Odpowiedź wskaże Ci odpowiednie miejsce montażu 

- Luna.Vulpo
- Elektryk zadeklarowany
czy ogranicznik przepięć powinien być za czy przed przełącznikiem zasilania?
dobre pytanie. Chcę chronić instalację wewnętrzną, więc pasowało by za przełącznikiem. Jednak raczej trudno się spodziewać, że ups czy generator wywoła przepięcie. No i pozostaje problem czy przełącznik po pojawieniu się przepięcia nie dostanie zwarcia na ups i generator, co raczej by uszkodziło ups. Może nawet generator.