Sonel MPI-507 - opinie/alternatywa

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
jbrodecki
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 7
Rejestracja: śr wrz 21, 2016 15:28

Sonel MPI-507 - opinie/alternatywa

0
Post autor: jbrodecki »

Co jakiś czas wykonuje rozbudowę instalacji, po której chciałbym wykonać obowiązkowe pomiary, do tego celu chciałbym zakupić jakiś poręczny miernik za niewielkie pieniądze. Czy ktoś miał już okazję popracować na MPI-507 ew. 506 i jest w stanie podzielić się opinią?

A może macie jakieś inne propozycje sprawdzonego sprzętu?

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
macbrz
Jestem Elektrykiem
Jestem Elektrykiem
Posty: 108
Rejestracja: sob kwie 25, 2015 10:48
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Sonel MPI-507 - opinie/alternatywa

0
Post autor: macbrz »

Jak zwykle takie opinie są bardzo subiektywne. :D
MPI 507 ma 3p dla uziemienia, a to się przydaje. Nie zawsze można zrobić pomiar impedancji, lub nie zawsze jest wystarczający jak dla MPI506.
Nie ma RISO na 100V, a to też się przydaje do sprawdzenia wstępnego.
Jest mały, ale do trzymania często brakuje trzeciej ręki.
Szczelna obudowa. Dobry uniwersalny miernik.
Sondy Sonelowe jak zwykle nie są wygodne i warto dokupić inne, cieńsze i wydłużone.
Raczej dla serwisanta, a nie typowego pomiarowca, albo zapasowy/dodatkowy.
Gwarancja do 5 lat przy wzorcowaniu u Producenta.