Oprawa I klasy ochronności

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
domsat
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 825
Rejestracja: wt wrz 02, 2003 20:04
Lokalizacja: Łódź

Oprawa I klasy ochronności

0
Post autor: domsat »

Jak w tytule:
[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
Na oprawie jest oznaczenie I kl. i jej listwa zaciskowa ma zacisk PE. Dziś ją montowałem, cała jest plastykowa (no wkręty do klosza są metalowe) i z ciekawości sprawdziłem do czego jest podłączony wspomniany zacisk PE. Do niczego ! Wisi sobie w tzw. powietrzu.
W/g mnie to nie jest oprawa I kl., ale jak widać CNBOP-PIB ma inne zdanie.
Interesujące jest, że podobna oprawa innego producenta, też cała plastykowa
[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
jest II klasy i oczywiście nie wymaga PE. CNBOP też ją akceptuje.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2899
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

Oprawa I klasy ochronności

0
Post autor: elmontjs »

Krakowska firma Awex miała takie same - Heliosy, też I klasa ochronności a to za sprawą płyty wewnętrznej na której zamontowane były wszystkie podzespoły wykonanej z blachy. O pewnego czasu te oprawy są już w II klasie ale nie zwróciłem uwagę, czy dalej tam jest ta metalowa płyta, czy zastąpiono ja plastikiem.
Człowiek uczy się całe życie i ...
domsat
Elektryk Aktywny