Projekt zasilania napędu bramy

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
domsat
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 825
Rejestracja: wt wrz 02, 2003 20:04
Lokalizacja: Łódź

Projekt zasilania napędu bramy

0
Post autor: domsat »

W jednym z ostatnich newsów jest projekt:
[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
Z ciekawości go przeanalizowałem i mam (retoryczne) pytania:
- dlaczego układany z gruncie przewód do fotokomórek jest YTKSY ... nie przeznaczony do ziemi
ja tu stosuję XzTKMXpw...
- dlaczego do siłowników jest YKY.., który jest drutem nie przewidzianym do pracy ruchomej
ja tu stosuję OWY..
- dlaczego przewody/kable elektryczne i teletechniczne są pod przejazdem ułożone we wspólnej rurze aż 110 i na głębokości
aż 100 cm
ja swoje układam bezpośrednio w ziemi na głębokości 50 cm
Odnośnie schematu - nie wypowiadam się.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Simcode
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 2277
Rejestracja: śr maja 22, 2013 19:49

Re: Projekt zasilania napędu bramy

0
Post autor: Simcode »

domsat pisze: ndz mar 13, 2022 11:14 dlaczego przewody/kable elektryczne i teletechniczne są pod przejazdem ułożone we wspólnej rurze aż 110 i na głębokości
aż 100 cm
Przecież tam masz odpowiedź.
Ja bym się doczepił dlaczego ochrona przeciwporażeniowa oparta jedynie o SWZ. Czy obecne przepisy nie nakazują ochrony dodatkowej ?
domsat
Elektryk Aktywny