Co dokładnie zaszło na filmiku?

Elektryk myli się dwa razy, po raz pierwszy pomylił się podczas wyboru zawodu :) W tym miejscu prezentujemy przykłady, z którymi warto się zapoznać ale zdecydowanie nie polecamy naśladować.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
Bednar121
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany
Posty: 47
Rejestracja: pt kwie 30, 2021 5:53

Co dokładnie zaszło na filmiku?

0
Post autor: Bednar121 »

Trafiłem ostatnio na dość nieprzyjemny filmik w Internecie... Otóż rzecz dzieje się w Rosji, elektryk załączał obwody zabezpieczone bezpiecznikami mocy, chyba NH2, i przy załączeniu trzeciego obwodu, pojawiły się dość intensywne... Fajerwerki. Pytanie, co takiego mogło się stać?

Zwarcie + uszkodzone bezpieczniki? Widywałem już sytuacje tego typu, i nigdy nie wyglądało to aż tak widowiskowo...

[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
paul0
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany
Posty: 452
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 0:02
Lokalizacja: TYCHY

Re: Co dokładnie zaszło na filmiku?

0
Post autor: paul0 »

Mogło być: Zwarcie + prąd zwarcia większy od rzeczywistego prądu wyłączalnego wkładki topikowej (np. wkładka "naprawiana" bez wypełnienia piaskiem) + zbyt powolne zamykanie rozłącznika i odruchowe jego otwarcie po zapaleniu się łuku, łuk przerzucił się pomiędzy sąsiednie fazy w ten sposób powstało zwarcie między fazami po stronie zasilania.
Awatar użytkownika