RCD typ AC w zasilaniu zasilaczy impulsowych

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2892
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

RCD typ AC w zasilaniu zasilaczy impulsowych

0
Post autor: elmontjs »

Taka ciekawostka... ci którzy siedzą często na pomiarach pewnie już się spotkali z tym zjawiskiem, dla tych co różnicówki sprawdzają rzadziej - pewnie się przyda.
Ogólnie wyłącznik różnicowoprądowy sprawdza się przy odłączonych odpływach. Pomiary czasu, prądu oraz wykonanie testu dają pozytywne wyniki, ale nie dajcie się zwieść. Włączenie obwodu z zasilaczem impulsowym niskiej jakości powoduje całkowity "paraliż" różnicówki AC (nie działa test, nie działa na zadany prąd testera/miernika), co oznacza, że prawdziwa upływność (uszkodzenie) nie zostanie wyłączone.
Kiedyś już to przerabiałem w zakładzie gdzie kilkanaście różnicówek zabezpieczało silniki pomp z wbudowanym falownikiem - wszystkie były sprawne a po wpięciu odpływów ... wszystkie "zamilkły".
Wczoraj to zjawisko znów mi się przypomniało a różnicówkę sparaliżowała zwykła lampa LED (reflektor) o mocy 20W z czujnikiem ruchu ...uwaga , tylko na czuwaniu !
Człowiek uczy się całe życie i ...

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
cezarypopiel
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 22, 2011 9:33

Re: RCD typ AC w zasilaniu zasilaczy impulsowych

0
Post autor: cezarypopiel »

Witam!