Tester gniazd - przydatność, zakres zastosowania

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
Luna.Vulpo
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany
Posty: 283
Rejestracja: wt maja 18, 2021 22:51

Tester gniazd - przydatność, zakres zastosowania

0
Post autor: Luna.Vulpo »

Ostatnio trafiłem na tester gniazd (z możliwości sprawdzenia RCD).
W pracy nie spotkałem się z takim urządzeniem.
Dlatego chciałem zapytać czy ktoś do czegoś wykorzystuje takie urządzania np. do pobieżnej weryfikacji? do czego to się może przydać? i kiedy warto rozważyć zakup takiego urządzenia?

przykłady:
Habotest HT107D
Uni-T UT-07B-EU UNI-T
Testboy Schuki® 3A CAT II 300 V

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2899
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

Re: tester gniazd - przydatność, zakres zastosowania

0
Post autor: elmontjs »

Nie miałem tego w rękach, ale wygląda mi to na gadżet, który "nie zaszkodzi i nie pomoże" a na pewno nic miarodajnego nie powie o gniazdku. Elektrykowi raczej bym tego nie polecił - zbyt proste, żeby diagnozować usterki, czy wydawać opinie o stanie gniazda.
Człowiek uczy się całe życie i ...
witek17
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 257
Rejestracja: śr mar 27, 2019 10:58

Re: tester gniazd - przydatność, zakres zastosowania

0
Post autor: witek17 »