Pomiar rezystancji uziemienia

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
instalator
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany
Posty: 4
Rejestracja: sob mar 18, 2006 18:20
Lokalizacja: Rybnik

Pomiar rezystancji uziemienia

0
Post autor: instalator »

Witam!
Mam ułożone 15m bednarki w linii prostej. Chciałbym zmierzyć rezystancję tego uziemienia. Bednarka jest wprowadzona do budynku i podłączona do GSW.
I moje pytanie jest następujące: w jaki sposób mam ułożyć elektrody pomocnicze?
Chodzi mi o to czy to ma być wzdłuż bednarki czy prostopadle do ułożonej bednarki?

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2899
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia

Re: Pomiar rezystancji uziemienia

0
Post autor: elmontjs »

instalator pisze: ndz kwie 10, 2022 6:45 Chodzi mi o to czy to ma być wzdłuż bednarki czy prostopadle do ułożonej bednarki?
Jak myślisz, gdzie znajdziesz ziemię odniesienia?
Człowiek uczy się całe życie i ...
Awatar użytkownika
instalator
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany
Posty: 4
Rejestracja: sob mar 18, 2006 18:20
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pomiar rezystancji uziemienia

0
Post autor: instalator »

No oczywiście odsuwając się od bednarki w kierunku prostopadłym. Przyznaje ze nie pomyślałem, ale dzięki za podpowiedź.
KonradOW
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 262