📹 Przezwajanie silnika indukcyjnego klatkowego 11kW
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
- EnergoTools
- Administrator forum
- Posty: 995
- Rejestracja: sob kwie 03, 1999 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
📹 Przezwajanie silnika indukcyjnego klatkowego 11kW
0
Post
autor: EnergoTools »
Czy można potraktować ten film jako tutorial?
Proponuję wskazać co jest zrobione dobrze a co źle. A może ktoś policzy bieguny i określi prędkość obrotową - najlepiej nie parząc na tabliczkę znamionową .
Moja uwaga jest tak, czy aby po wymianie uzwojenia i polakierowaniu nie powinno się go "wygrzać"?
Pozdrawiam,
Jacek.
Czy można potraktować ten film jako tutorial?
Proponuję wskazać co jest zrobione dobrze a co źle. A może ktoś policzy bieguny i określi prędkość obrotową - najlepiej nie parząc na tabliczkę znamionową .
Moja uwaga jest tak, czy aby po wymianie uzwojenia i polakierowaniu nie powinno się go "wygrzać"?
Pozdrawiam,
Jacek.
Jacek Gońka (Admin)
EnergoTools jest operatorem ISE.pl - aby być Elektrykiem oraz Eltarg.PL - rynek elektrotechniki
Więcej informacji o mnie...
EnergoTools jest operatorem ISE.pl - aby być Elektrykiem oraz Eltarg.PL - rynek elektrotechniki
Więcej informacji o mnie...
Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
- ISE.pl/szkolenia
- Ekspert
- Rejestracja:sob kwie 03, 1999
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przezwajanie silnika indukcyjnego klatkowego 11kW
0
Post
autor: Simcode »
Co jest źle, podczas zbijania wentylatora użyto młota bez zabezpieczenia wałka przed uderzeniami, drugim poważnym błędem było użycie zwykłych kleszczy do zamknięcia końcówek i nie zalutowanie ich. A tak po za tym nawijanie chałupnicze robione jeszcze gdzie nie gdzie nawet narzędzia do czyszczenia żłobków te same.
Nie trzeba, większość lakierów schnie teraz nawet w temperaturze pokojowej (chemoutwardzalne) co dziwne kiedyś lakiery pierwszej grupy miały temperaturę max 120 stopni dzisiaj mają do 155 .EnergoTools pisze: ↑pt kwie 29, 2022 12:57 Moja uwaga jest tak, czy aby po wymianie uzwojenia i polakierowaniu nie powinno się go "wygrzać"?
Re: Przezwajanie silnika indukcyjnego klatkowego 11kW
0
Post
autor: jacsosna »
Widać u kobiety spore doświadczenie. niektóre narzędzia wymagaja pilnej wymiany. zasadniczym błędem jest używanie metalowego haka którym kobieta upychała poszczególne zwoje do szczelin stojana. w młodości miałem okazje odbyc 2 miesięczną praktyke w warsztacie przewijającym silniki. mój sasiad był jego szefem i elektrykiem. miał 1 etatowego pomocnika. nie widziałem kiedy pani liczyła zwoje cewek po ich wycięciu z silnika. ponieważ 40 lat temu do zalania silnika był używany szelak i należało do wygrzać stąd pewnie nieco inne czynności po ułożeniu cewek w kadłubie. pewnie nie zostało zarejestrowane ale oddać klientowi motor bez sprawdzenia na warsztacie... poza tym great job.
- topmir
- Elektryk zadeklarowany
- Posty: 76
- Rejestracja: pn lip 18, 2005 23:41
- Lokalizacja: Skarżysko-kam
Re: Przezwajanie silnika indukcyjnego klatkowego 11kW
0
Post
autor: topmir »
Jest wiele błędów: zakładanie łożysk metodą "zza ucha", w dekle łożyskowe przed założeniem dekla silnika wkręca się dłuższe nagwintowane pręty by później nie szukać na ślepo otworów, przy wkładaniu uzwojenia bok wolny zabezpiecza się materiałem izolacyjnym położonym na rdzeniu silnika ( preszpan, tereszpan, mylar itp.) by nie uszkodzić lakieru na drucie nawojowym. Zamknięcie uzwojenia w żłobku lepiej robić wsuwką niż na zakładkę. Brak klinów zabezpieczających uzwojenie w żłobku. Uzwojenie lakieruje się delikatnie je polewając by dokładnie nasycić uzwojenie lakierem a pod spodem wanienka na którą spływa lakier. Oczywiście są lakiery schnące na powietrzu ale nie do wszystkich silniku mogą być stosowane.
Nawijarka z korbką a kręcenie za szablon.
Typowe piwniczne przezwajanie.
To tyle tak na szybko.
P.S.
Co do liczenia to nawijarka ma licznik a pracownica może mieć dane silnika już zapisane.
Nawijarka z korbką a kręcenie za szablon.
Typowe piwniczne przezwajanie.
To tyle tak na szybko.
P.S.
Co do liczenia to nawijarka ma licznik a pracownica może mieć dane silnika już zapisane.