Problemy prawne dot. ładowania samochodów elektrycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
-
- Rozmówca
- Posty: 431
- Rejestracja: sob wrz 07, 2019 16:17
Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
- ISE.pl/szkolenia
- Ekspert
- Rejestracja:sob kwie 03, 1999
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problemy prawne dot. ładowania samochodów elektrycznych
0
Post
autor: KonradOW »
[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
Równie dobrze, mogło to być od hulajnogi, a skoro tak, to czy będzie można ładować na parkingu podziemnym?
Cytując cytat:
punkt ładowania – urządzenie umożliwiające ładowanie pojedynczego pojazdu elektrycznego, pojazdu hybrydowego i autobusu zeroemisyjnego oraz miejsce, w którym wymienia się lub ładuje akumulator służący do napędu tego pojazdu;
Ustawodawca mówi o miejscu do ładowania. Według mnie to gniazdko spełnia definicję punku ładowania.
Po części mają rację. Pytanie, kto zapłaci za remont oraz straty, jak samochód się zapali?
[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
Równie dobrze, mogło to być od hulajnogi, a skoro tak, to czy będzie można ładować na parkingu podziemnym?
Cytując cytat:
punkt ładowania – urządzenie umożliwiające ładowanie pojedynczego pojazdu elektrycznego, pojazdu hybrydowego i autobusu zeroemisyjnego oraz miejsce, w którym wymienia się lub ładuje akumulator służący do napędu tego pojazdu;
Ustawodawca mówi o miejscu do ładowania. Według mnie to gniazdko spełnia definicję punku ładowania.
Lokalizacja uszkodzeń kabli
Re: Problemy prawne dot. ładowania samochodów elektrycznych
0
Post
autor: kkas12 »
Z naciskiem na urządzenie.
Jakoś ładowanie akumulatora w spalinowym autku nikomu do tej chwili nie przeszkadzało.
Ale wiadomo, że jak dziś kupiła kupiła hybrydę to "bogactwo" w oczy kole. Więc trochę kłód pod nogi by się przydało.
Uzasadnij, że gniazdo jest urządzeniem umożliwiającym ładowanie pojedynczego pojazdu elektrycznego, pojazdu hybrydowego...
Z naciskiem na urządzenie.
Jakoś ładowanie akumulatora w spalinowym autku nikomu do tej chwili nie przeszkadzało.
Ale wiadomo, że jak dziś kupiła kupiła hybrydę to "bogactwo" w oczy kole. Więc trochę kłód pod nogi by się przydało.
pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
- Luna.Vulpo
- Elektryk zadeklarowany
- Posty: 290
- Rejestracja: wt maja 18, 2021 22:51
Re: Problemy prawne dot. ładowania samochodów elektrycznych
0
Post
autor: Luna.Vulpo »
czyli, że:
punkt ładowania to urządzenie umożliwiające ładowanie pojedynczego pojazdu elektrycznego, pojazdu hybrydowego i autobusu zeroemisyjnego
oraz
punkt ładowania to miejsce, w którym wymienia się lub ładuje akumulator służący do napędu tego pojazdu;
A "oraz" jest tam dlatego, że nie chcieli zamykać przez "albo", że jednocześnie jest i jedno i drugie.
Zatem jest "urządzenie do ładowania jednego pojazdu..." i "miejsce do ładowania baterii" ale nie ma "miejsca do ładowania" tak ogólnie ani "miejscu do ładowania jednego pojazdu...".
wydaje mi się, że jednak ten przepis należy rozumieć inaczej. Słowo miejsce tyczy się tylko wymieniania baterii.KonradOW pisze: ↑sob lip 09, 2022 18:33 Cytując cytat:
punkt ładowania – urządzenie umożliwiające ładowanie pojedynczego pojazdu elektrycznego, pojazdu hybrydowego i autobusu zeroemisyjnego oraz miejsce, w którym wymienia się lub ładuje akumulator służący do napędu tego pojazdu;
Ustawodawca mówi o miejscu do ładowania. Według mnie to gniazdko spełnia definicję punku ładowania.
czyli, że:
punkt ładowania to urządzenie umożliwiające ładowanie pojedynczego pojazdu elektrycznego, pojazdu hybrydowego i autobusu zeroemisyjnego
oraz
punkt ładowania to miejsce, w którym wymienia się lub ładuje akumulator służący do napędu tego pojazdu;
A "oraz" jest tam dlatego, że nie chcieli zamykać przez "albo", że jednocześnie jest i jedno i drugie.
Zatem jest "urządzenie do ładowania jednego pojazdu..." i "miejsce do ładowania baterii" ale nie ma "miejsca do ładowania" tak ogólnie ani "miejscu do ładowania jednego pojazdu...".
Re: Problemy prawne dot. ładowania samochodów elektrycznych
0
Post
autor: kkas12 »
Tu najbardziej wiarygodną odpowiedź może dać UDT.
Gdyż to w gestii tego Urzędu punkty ładowania (ale punkty ładowania z prawdziwego zdarzenia a nie gniazdka) leżą.
Nie mniej jednak tam należy oczekiwać wiarygodnych infoemacji dotyczących ładowania hybrydy w garażu podziemnym wielolokalowego budynku.
Nie przeszkadza to jednak by w przypadku hybrydy doszukać się tego co podaje jej producent.
Być może też informacja znajduje się na owej "cegle" o której w artykule jest wzmianka.
Tam może (chociaż nie sądzę) być napisane, że być gniazdo powinno być chronione RCD typu A lub B.
Ale czytajcie:
[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
Gdyż to w gestii tego Urzędu punkty ładowania (ale punkty ładowania z prawdziwego zdarzenia a nie gniazdka) leżą.
Nie mniej jednak tam należy oczekiwać wiarygodnych infoemacji dotyczących ładowania hybrydy w garażu podziemnym wielolokalowego budynku.
Nie przeszkadza to jednak by w przypadku hybrydy doszukać się tego co podaje jej producent.
Być może też informacja znajduje się na owej "cegle" o której w artykule jest wzmianka.
Tam może (chociaż nie sądzę) być napisane, że być gniazdo powinno być chronione RCD typu A lub B.
Ale czytajcie:
[Link jest zablokowany dla Gości. Zaloguj się!]
pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Re: Problemy prawne dot. ładowania samochodów elektrycznych
0
Post
autor: Konowal »
Ciekawy temat. O ile ładowanie we własnym domu nie jest problemem - bo jak się coś stanie to i tak spada na właściciela to w wielorodzinnym jest pewien problem - choć bardziej bym tu naciskał na spełnienie warunków ppoż.
Ładowanie zwykłych akumulatorów tez zawsze było zabronione, no ale kto widział że się coś ładuje. Teraz widać że jest jakiś problem i na pewno może to sprawiać problem, szczególnie jak więcej niż jeden samochód się by ładował.
Myśle że obrona jest prosta , nie jest to stanowisko ładowania tylko korzysta sie z gniazdka i żadnej ekspertyzy nie trzeba - pewnie zaraz się pojawią ogłoszenia na klatce że elektryków nie można ładować itd. itp.
Sprawa rozwojowa
Ładowanie zwykłych akumulatorów tez zawsze było zabronione, no ale kto widział że się coś ładuje. Teraz widać że jest jakiś problem i na pewno może to sprawiać problem, szczególnie jak więcej niż jeden samochód się by ładował.
Myśle że obrona jest prosta , nie jest to stanowisko ładowania tylko korzysta sie z gniazdka i żadnej ekspertyzy nie trzeba - pewnie zaraz się pojawią ogłoszenia na klatce że elektryków nie można ładować itd. itp.
Sprawa rozwojowa