Wyłączniki remontowe transport materiałów przenośnikami.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Wyłączniki remontowe transport materiałów przenośnikami.
0
Post
autor: unicom »
Witam wszystkich.
Jestem na etapie udoskonalania bezpieczeństwa przenośników taśmowych, a dokładnie doposażenie w wyłączniki remontowe dla bezpieczeństwa podczas właśnie prac serwisowych/remontowych. Zabezpieczenie przed przypadkowym uruchomieniem. Czy kolorystyka wyłącznika remontowego ma znaczenie jeśli chodzi o przepisy i normy. Spotykane żółte z czerwonym pokrętłem lub szare/białe z czarnym pokrętłem. Pytanie, bo dział BHP widząc ż/cz twierdzi, że mylnie kojarzą się z wyłącznikiem bezpieczeństwa, a np zamontowane są u góry przenośnika zaraz przy napędzie i są niedostępne w przypadku zaistnienia wypadku gdzieś u dołu przy częściach ruchomych.
Jestem na etapie udoskonalania bezpieczeństwa przenośników taśmowych, a dokładnie doposażenie w wyłączniki remontowe dla bezpieczeństwa podczas właśnie prac serwisowych/remontowych. Zabezpieczenie przed przypadkowym uruchomieniem. Czy kolorystyka wyłącznika remontowego ma znaczenie jeśli chodzi o przepisy i normy. Spotykane żółte z czerwonym pokrętłem lub szare/białe z czarnym pokrętłem. Pytanie, bo dział BHP widząc ż/cz twierdzi, że mylnie kojarzą się z wyłącznikiem bezpieczeństwa, a np zamontowane są u góry przenośnika zaraz przy napędzie i są niedostępne w przypadku zaistnienia wypadku gdzieś u dołu przy częściach ruchomych.
Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
- ISE.pl/szkolenia
- Ekspert
- Rejestracja:sob kwie 03, 1999
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wyłączniki remontowe transport materiałów przenośnikami.
0
Post
autor: Fazowiec »
Z tego co kojarzę, nie ma w bezpośredni sposób określonej kolorystyki odnośnie awaryjnego STOP, ani w rozp. Min.Gosp. ani Min.Pracy i Pol.Socj. ani w normach 12100, 13850, 60204 itp., jest natomiast wskazanie aby element sterowniczy urządzenia zatrzymania awaryjnego był dobrze widoczny i łatwy do zidentyfikowania i z tego utarło się, że najczęściej są to wyłączniki ż-cz, a cz-sz/sz-b głównie służą właśnie do zatrzymania urządzenia ale nie związanego "z niebezpieczeństwem" i ja bym takie użył, choć tak jak mówię, to tylko moje zdanie i moja interpretacja i różne warianty już w życiu widziałem.