Napięcie znamionowe izolacji przewodów

Regulacje prawne w odróżnieniu od wiedzy technicznej nie zawsze są logiczne. Dyskusja wątpliwości pozwala na poprawną ich interpretację
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Vmkriss34
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 127
Rejestracja: wt paź 10, 2017 10:45

Napięcie znamionowe izolacji przewodów

0
Post autor: Vmkriss34 »

Witam. Znajomy po fachu spotkał się z niecodzienną sytuacją a mianowicie zakwestionowanie użycia przewodów z izolacją 300/500V. Problem dość poważny gdyż obiekt wykończony i nakaz wymiany przewodów wiąże się z ogromnymi stratami. Poszukując informacji natknąłem się na stary temat: viewtopic.php?t=5676 Postanowiłem otworzyć nowy temat gdyż jest on jak widać wciąż żywy...

Jako uzasadnienie decyzji (na razie ustne) było takie, że już od lat nie wolno stosować w budownictwie przewodów na napięcie 300/500V. Tylko skąd takie wymogi? Nigdzie nie znajduję takiego zapisu a wręcz przeciwnie. Nawet norma dotycząca "pomieszczeń wyposażonych w wannę lub prysznic" posiada zapis o wymaganej izolacji na co najmniej 500V.

Może ktoś już miał styczność z tym problemem?

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
luka2nd
Elektryk Aktywny
Elektryk Aktywny
Posty: 787
Rejestracja: pt paź 12, 2012 16:53
Lokalizacja: Szczecin

Re: Napięcie znamionowe izolacji przewodów

0
Post autor: luka2nd »