Adapter CEE 32A -> 16A - głupi pomysł?

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
Bednar121
Elektryk zadeklarowany
Elektryk zadeklarowany
Posty: 47
Rejestracja: pt kwie 30, 2021 5:53

Adapter CEE 32A -> 16A - głupi pomysł?

0
Post autor: Bednar121 »

Witam. Natknąłem się ostatnio w Internecie na pewnym portalu aukcyjnym na ofertę takiego oto adaptera
adapter-32-16.png
adapter-32-16.png (261.32 KiB) Przejrzano 3051 razy
i zastanawiam się, czy coś takiego jest zgodne ze sztuką? Raz, że 2,5mm², a dwa, że gniazdo 32A, zabezpieczone odpowiednio, te 32A spokojnie wytrzyma bez zadziałania zabezpieczenia, ale gniazdo 16A jak i przewód z którego wykonany jest ten adapter chyba nie bardzo...

Z drugiej strony, czy wykonywanie takich adapterów jest sensowne? Czytaj: jeżeli chcieć to zrobić zgodnie ze sztuką, trzeba by puścić przewód 6mm², zrobić na końcu małą rozdzielnicę budowlaną z z wyłącznikami nadprądowymi, i na niej zamontować ew. gniazda 16A, 32A, i np. gniazda jednofazowe 16A, więc taki adapter "wtyczka -> gniazdo" nie powinien chyba w ogóle istnieć.

Z góry przepraszam, jeśli się mylę, jak i dziękuję za odpowiedź / dyskusję :)
Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2023 13:18 przez Bednar121, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
elmontjs
Ekspert
Ekspert
Posty: 2899
Rejestracja: pn maja 31, 2010 15:36
Lokalizacja: Trzebinia