A ja znam przypadek, gdy ZE na zasadzie Pani w BOK, powiedziało klientowi, że może sobie sam wymienić zabezpieczenie przedlicznikowe. I nie było problemu przez wiele lat, do czasu dużej awarii i gdy przyjechali panowie z dokumentacją i się okazało, że zamiast 16A jest 25A i zamiast plomby nie ma plomby
.
I co z tego wynika, poza karą, jaką klient musiał zapłacić.
Dobrze wiemy, że nie ma problemu gdy wszystko jest w porządku, problemy zaczynają się właśnie gdy dochodzi do awarii itp.
Wszyscy też wiemy, że na tzw. "terenach opuszczonych przez Boga", ZE i ich sieci/instalacje mają mało wspólnego z przepisami, poza ich wew.
. Choć sytuacja też już się zmienia od kilku lat, zwłaszcza gdy prosi się o coś na piśmie i odpowiedź musi być na piśmie, pod którą ktoś podpisuje się z imienia i nazwiska. Wtedy często okazuje się, że już nie jest tak różowo, jak opowiadała Pani z BOK.
To jak jest wiemy, na forum technicznym powinniśmy mówić, jak być powinno, co nie oznacza, że autor, nie otrzymałby również pozytywnej odpowiedzi na piśmie, przecież jest wiele takich przypadków.