Dodatkowa szpilka uziemiająca

Instalacje odgromowe, przeciwprzepięciowe, uziomy, połączenia wyrównawcze
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Grandor

Dodatkowa szpilka uziemiająca

0
Post autor: Grandor »

Jest tak:

domek jednorodzinny zasilany YKY 5x16mm ze złącza do rozdzielnicy w budynku. ZE (przynajmniej w Gliwicach) żąda dodakowo wbicia szpilki uziemiającej (tzw.GALMAR) i połączenia jej (LGy 16) z szyną wyrównawczą w piwnicy, oraz z listwą PE w rozdzielnicy.
Czy to jest normalne? Czy nie jest to dublowanie PE ze złącza? Czy nie chodzi im o poprawę własnej rezystancji N w złączu?

Nie określają przy tym ile ma wynosić rezystancja takiego uzoimu szpilkowego. Jak traktować takie uziemienie: Jako robocze,ochronne czy wyrównawcze?

Proszę szanownych kolegów o ustosunkowanie się do tego tematu.
Z poważaniem Grandor

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Arkadiusz Maroń

Re: Dodatkowa szpilka uziemiająca

0
Post autor: Arkadiusz Maroń »

To zalezy od układu, TT czy TN.
Jeżeli masz TT to maja rację.
Jeżeli masz TN to oni tegom chca żeby sobie zrobić dobrze. W takim przypadku jeżeli wykonasz "dobry" uziom to mozesz sobie narobić kuku - bądź ostrożny!
tadek

Re: Dodatkowa szpilka uziemiająca

0
Post autor: tadek »

jest to uziemienie szyny wyrównawczej.
ZE natomiast może wypowiedzieć się tylko w zakresie do złącza.