badania sprzętu elektroizolacyjnego

Badania i pomiary urządzeń elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
CzaRY

badania sprzętu elektroizolacyjnego

0
Post autor: CzaRY »

Moje zapytanie dotyczy terminu przeprowadzania badań sprzetu elektroizolacyjnego. W moim zakładzie pracy zakupiono nowy sprzęt elektroizolacyjny: półbuty, rękawice oraz drążki. Na zamieszczonych etykietach umieszczono jedynie termin wykonanych badań fabrycznych nie podano natomiast do kiedy te badania są ważne. Czy dla nowego sprzętu BHP przewidziany jest wydłużony okres "pracy bez badań" (rok lub dwa lata) czy też obowiązuje półroczny okres badań. Co ile należy przeprowadzć badania: półbutów, rękawic, drążków, chodników elektroizolacyjnych oraz innego sprzętu. Proszę o odpowiedź wraz z ewentualnym wskazaniem normy lub rozporządzenia które określają poruszony przeze mnie problem. Z elektrycznym pozdrowieniem CzaRY.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Anonimowo

Re: badania sprzętu elektroizolacyjnego

0
Post autor: Anonimowo »

Uzgadniacze faz co pół roku, drążki izolacyjne na 220 i 400 kV co dwa lata, reszta sprzętu co 1 rok. Tak określa instrukcja bezpiecznej pracy w moim zakładzie energetycznym.I nie ma znaczenia czy sprzęt jest nowy czy używany.
Zbigniew Magdoń

Re: badania sprzętu elektroizolacyjnego

0
Post autor: Zbigniew Magdoń »

Potwierdzam odpowieć kolegi.Badonia wykonuję co 1 rok.
CzaRY

Re: badania sprzętu elektroizolacyjnego

0
Post autor: CzaRY »