Kiedy stosujemy selektywne RCD?

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
Awatar użytkownika
EDI
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 3498
Rejestracja: czw lip 24, 2003 6:31
Lokalizacja: Gryfino

Kiedy stosujemy selektywne RCD?

0
Post autor: EDI »

Witam!
„Kiedy stosujemy selektywne RCD?”
-W tym temacie proponuję wyjaśnienie sensu stosowania (szeregowo łączonych) selektywnych RCD z wyłącznikami zwykłymi RCD.
-Jak wykonałem według projektu instalację elektryczną z w/w połączeniem, to w ZE podważano sens istnienia w tym projekcie RCD selektywnego.
-Pozdrawiam!
-EDI

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
profus
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 1442
Rejestracja: pt lip 25, 2003 17:18

0
Post autor: profus »

Witam.
Temat dobry.
W cytowanym przez kol. EDI projekcie zastosowanie RCD wynikło (mam nadzieję) z pewnych założeń projektowych lub wynikło z obliczeń. Nie znając ich trudno wyrokować o zasadności użycia RCD.

Ale generalnie selektywność (czasowa) wynika właśnie z użycia szeregu RCD w jednym torze szeroko rozumianym instalacji.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Piotr.K
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 421
Rejestracja: pt sie 01, 2003 16:11
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

0
Post autor: Piotr.K »

Witam