Uwaga na mostkowanie RCD pod napięciem

Elektryk myli się dwa razy, po raz pierwszy pomylił się podczas wyboru zawodu :) W tym miejscu prezentujemy przykłady, z którymi warto się zapoznać ale zdecydowanie nie polecamy naśladować.
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
lzmija
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 27
Rejestracja: pn sie 09, 2004 23:28
Lokalizacja: Jaslo

Uwaga na mostkowanie RCD pod napięciem

0
Post autor: lzmija »

Witam kolegow,
Chcialem szanownym grupowiczom opisac i ostrzec przed zjawiskiem jakie mnie dzis spotkalo.
A wiec podczas pomiarow petli zwarcia MRP 200 nalezalo najpierw zmostkowac RCD. A wiec pracownik przystapil do moskowania najpierw jednej fazy, potem drugiej i tu bumm :twisted: Mostkowanie odbywalo sie przy obecnosci napiecia z jednej strony RCD. Wiem ze to nie do konca tak powinno sie robic, no ale chyba koledzy nie chca mi wmowic ze zawsze biegna najpierw wylaczc wylacznik glowny skoro go nie ma pod reka;)W kazdym razie na obwodzie jednej fazy pojawilo sie 380V i zrobilo sie male bumm. Na szczescie obylo sie bez wiekszych strat :lol:
Wedlug mojej pozniejszej analizy druga faza pojawila sie na zerze poprzez cewke jednego przekanika, ktory zapiety byl od strony zasilania na RCD i sluzyl do kontroli napiecia. A co za tym idzie przy jeszcze niezmostkowanym zerze pojawilo sie w gniazdkach 380V :evil:
Zjawisko wydaje mi sie ciekawym i podalem go w ramach ostrzezenia, a poza tym czy ktos spotkal gdzies jakies zalecenia zeby najpierw zmostkowac zero a potem dopiero fazy?
POZD. Zmija

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...