Prawo Budowlane - prawo czy fikcja?

Regulacje prawne w odróżnieniu od wiedzy technicznej nie zawsze są logiczne. Dyskusja wątpliwości pozwala na poprawną ich interpretację
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
rysiu71
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 993
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 15:52
Lokalizacja: Wroclaw

Prawo Budowlane - prawo czy fikcja?

0
Post autor: rysiu71 »

Witam Kolegów na Forum.

Pragnę prosić Kolegów o wyjaśnienie pewnych kwestii, które od pewnego czasu bardzo mnie niepokoją. A jeszcze bardziej niepokoi to, że ludzie odpowiedzialni za stosowanie Prawa nie wiedzą jak go stosowac. Art 42.4 mówi, że " Przy prowadzeniu robót budowlanych, do kierowania którymi jest wymagane przygotowanie zawodowe w specjalności innej niz posiada kierownik budowy, inwestor jest zobowiazany zapewnić ustanowienie kierownika robót w danej specjalności.

I oto przykład :

Trwa budowa domku jednorodzinnego, sa prowadzone roboty elektryczne, inwestor powołuje kierownika budowy tak jak pisze w pozwoleniu na budowę.Wykonawca elektryk realizuje warunki przyłaczenia otrzymane z Energetyki i wszystko jest w porzadku do chwili odbioru gdzie od wykonawcy żadają uprawnień budowlanych do kierowania robotami elektrycznymi. Nadmieniam ze inwestor w czasie budowy nie powołał kirownika robót branży elektrycznej, bo nikt go do tego nie zobligował za wyjątkiem Prawa budowlanego, którego inwestor nie zna.Tym bardziej dziwi mnie fakt ze nadzór budowlany nie widzi potrzeby powoływania kierowników robót elektrycznycha Energopro taka potrzebę widzi - dotyczy to rejonu energetycznego Oleśnica.

Zapraszam do dyskusji gdzie prawda a gdzie fałsz.

Pozdrawiam
Ryszard rwf1

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz