Czym różnią się zabezpieczenia o charakterystykach B oraz C?

Jeżeli nie jesteś elektrykiem zadaj pytanie tutaj. Dyskusja na innych forach wymaga odpowiedniego przygotowania zawodowego.
Regulamin forum
Jeżeli nie jesteś elektrykiem zadaj pytanie tutaj. Dyskusja na innych forach wymaga odpowiedniego przygotowania zawodowego. Zalecenie aby wezwać Elektryka z uprawnieniami zawsze wynika z troski o Twoje bezpieczeństwo. Jeżeli nie rozumiesz tego co robisz - nie ryzykuj życia!
~sasq

Czym różnią się zabezpieczenia o charakterystykach B oraz C?

0
Post autor: ~sasq »

Witam
1. jestem totalnym laikiem z cystej ciekwości pytam czym sie różnią S-ki B od C??

Będe miał modernizowana instlacje obecnie mam jak bezpiecznik główny C20 i jako bezpieczniki poszczególnych obwodów C16 (po lektórze forum wydaje mi sie że tu powinny być B).

Po zatym:
2. Co to jest stycznik i gdzie się go montuje (toto ma coś wspólnego z piecem kaflowym z wkladami elektrycznymi)
3. Co to jest przeciwporażeniówka

Z góry uprzedzam że instalacji sam nie mam zamiaru robić natomiast wole wiedzieć co ktos mi zrobi (zwłaszcz po zapoznaniu się z instalacja wykonywana przez ADM link)

pozdrawiam

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
praktyk

C...B

0
Post autor: praktyk »

Ad1) S’ki B od C różnią się prądem zadziałania wyzwalacza zwarciowego.
Dla charakterystyki B jest to 5 x In (np. Dla B16 5 x 16 =80 [A]), a dla
charakterystyki C jest to 10 x In.
Lektura forum nie upoważnia do wyrokowania na temat poprawności
doboru charakterystyki w tym przypadku.

Ad 2) Stycznik jest łącznikiem manewrowym przeznaczonym do włączania
i wyłączania grzałek pieca za pomocą regulatora temperatury lub zegara