Zmiana napięcia w obwodach piwnicy - czy tak można?

Projektowanie, budowa i eksploatacja urządzeń, maszyn, sieci i instalacji elektroenergetycznych
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
ener
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 19
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 17:24
Lokalizacja: Poznań

Zmiana napięcia w obwodach piwnicy - czy tak można?

0
Post autor: ener »

Administracja w bloku mieszkalnym w piwnicy niespodziewanie w przewodzie L zastosowała diodę przez co napięcie obniżyło się o połowę.
Świetlówki nie dzialają,a zarówki świecą czerwonawo i pulsują.
Ma to zapobiedz podłączniu różnych urządzeń przez lokatorów.Proszę o wypowiedzi na ten temat:
1.Zmiana nastąpiła bez uzgodnienia z projektantem instalacji.
2.Osoba uprawniona (projektant z uprawnieniami) nie brała udziału w tym działaniu.
3.Twierdzę,że projektowana ochrona przed porażeniem obecnie nie spełnia założeń.
4.Działanie to sprowadza niebezpieczeństwo zagrożenia życia ludzi.
5.Czy należy mieć uwagi do osoby która fizycznie dokonywała zmiany (elektryka)?Czy działanie (polecenie zastosowanie diody) nie powinno wywołać u elektryka wątpliwości wyżej opisane?Zapewne otrzymał polecenie od osoby nie uprawnionej do wydawania poleceń w zakresie ekspl. inst elektr.A,jeżeli była to osoba uprawniona czy powinien zaoponować?
Jest to przestępstwo
I teraz uwaga,bardzo drastycznie......
Osoba która weszła w posiadanie informacji o przestępstwie powinna pod grożbą kary zgłosić przestępstwo (podejrzenie o dokonaniu przestępstwa).
Bardzo proszę o wypowiedzi.
I przy okazji czy ktoś wie jakie urządzenie,co należałoby zmontować by z powrotem uzyskać pełną sinusoidę napięcia 230V w celu podłaczenia odbiornika o mocy ok.300 W.
Bardzo serdecznie pozdrawiam,Ener.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz