Wpływ harmonicznych na baterię kondesatorów.

Forum porusza kwestie związane z zachowaniem jakości oraz problemy eksploatacyjne przy złej jakości energii elektrycznej
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
stefann
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 14
Rejestracja: czw sty 19, 2006 0:14

Wpływ harmonicznych na baterię kondesatorów.

0
Post autor: stefann »

W Poradniku montera elektryka przeczytałem co następuje:"...Przy określonej mocy baterii kondensatorów może wystąpić rezonans prądów, przy którym pądy wyższych harmonicznych o częstotliwości rezonansowej mają bardzo duże wartości.Prądy te mogą spowodować przeciążenie kondensatorów.Praktycznie przeciążenie prądami wyższych harmonicznych występuje tylko w kondensatorach średniego napięcia..."

A jakie są wasze doświadczenia?Jak należy traktować ostrzeżenia jednej z firm zajmujących się kompensacją do której dzwoniłem, że bez analizy wyższych harmonicznych pod żadnym pozorem nie należy montować kondensatorów nawet na niskim napięciu, gdyż grozi to spektakularną eksplozją!!!

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
STANCA
Ekspert
Ekspert
Posty: 5810
Rejestracja: ndz lut 20, 2005 20:44
Lokalizacja: gmina Kobierzyce

Wpływ harmonicznych na baterię kondesatorów.

0
Post autor: STANCA »

Mamy dobry temat jakość energii
Tu znajdziesz wiele ciekawych informacji

http://ise.pl/forum/viewtopic.php?t=796 ... c&start=10

Harmoniczne
Kondensatory w środowisku o dużej zawartości harmonicznych
Stefan Fassbinder