Projektowanie instalacji z dużym udziałem odb. nieliniowych

Forum porusza kwestie związane z zachowaniem jakości oraz problemy eksploatacyjne przy złej jakości energii elektrycznej
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
szponi
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 8
Rejestracja: czw sty 05, 2006 19:28
Lokalizacja: Morąg

Projektowanie instalacji z dużym udziałem odb. nieliniowych

0
Post autor: szponi »

Witam Szanownych Kolegów

Chciałbym poruszyć problem zawarty w temacie. Czy posiada ktoś dokładne informacje w jaki sposób można oszacować odkształcenie prądu w instalacji, w której występuje wiele urządzeń z elektroniczninymi przekształtnikami energii elektrycznej (komputery, urządzenia biurowe, telewizory) i większa część tych urządzeń jest załączona, np. 450 komputerów i 200 telewizorów jednocześnie. Znam normy odnoszące się do tego typu odbiorników, ale w nich zawarte są jedynie wartości poszczególnych harmonicznych jakie są dopuszczalne, lub podano obwiednię w której powinien znajdować się kształt przebiegu czasowego prądu bądz napięcia odbiornika o specjalnym kształcie przebiegu. Na jakiej podstawie można oszacować bez pomiarów jaki będzie procentowy udział 3 i innych harmonicznych w prądzie fazowym?? Czy ktos z kolegów widział w sieci prostą aplikację, w której przesuwając "suwaki" poszczególnych harmonicznych można było obserwować jak zmienia się kształt przebiegu?? Poszukuję tej aplikacji. Za wszelką pomoc serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam
szponi

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999