Napięcia w układach sterujących

Prostowniki, zasilacze, przetwornice, falowniki, stabilizatory oraz pozostałe urządzenia elektroniczno-energetyczne
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
lord_aki_

Napięcia w układach sterujących

0
Post autor: lord_aki_ »

Drodzy państwo, borykam sie z problemem występowania dużej ilości zakłóceń w układach sterujących. Wyjaśniam: wykonujemy sterowania lini produkcyjnych bazując na systemach komputerowych. Ten system narzuca często stosowanie wielu napięć zasilających, szczególnie prądu stałego. Moje pytanie w zasadzie tyczy się sposobu zestawienia tych napięć:
1) Czy powinno się uziemiać bieguny napięcia stałego- np minus.
2) czy powinno się uziemiać stronę dolnego napięcia transformatora 400/230V (wiem o tym że są różne sposoby wykonania: PELV, SELV, itd, oraz znam występujące różnice między nimi),
3) czy przy stosowaniu dwu napięć prądu stałego łączyć ich masy, kiedy zasilają one różne bloki urządzeń sterowniczych i jest możliwość pełnej ich separacji.
Jak zrobić, aby zminimalizować ilość negatywnych, zakłócających stabilną pracę układów sterujących, czynników wynikających z jakości prądu. Znam pobieżnie zasady stosowania wszelkiego rodzaju fitrów redukujących zakłócenia. Jestem w stanie podać szczegóły dotyczące konkretnych sytuacji.

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
Awatar użytkownika
gruhaa
Ekspert
Ekspert
Posty: 2150
Rejestracja: ndz lip 27, 2003 12:34

napięcia w układach sterujących

0
Post autor: gruhaa »

Witam