Łączenie skrętek 5e

EIB, KNX, LAN, WAN, instalacje alarmowe oraz telefoniczne
Regulamin forum
Na tym forum głos mogą zabierać tylko profesjonaliści! Zadeklaruj, że jesteś Elektrykiem dołączając do Grupy: Elektrycy lub przejdź na forum Nie jestem elektrykiem.
"Grupa Elektrycy" Forum "Nie jestem elektrykiem"
bresland
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 65
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 22:26
Lokalizacja: Wrocław

Łączenie skrętek 5e

0
Post autor: bresland »

Witam!
Na wstępie chciałbym napisać iż bardzo się cieszę, że w końcu powstało gdzieś w polskim Internecie takie miejsce jak to. Właściwie jest to chyba jedyny taki przypadek.

Przechodząc do rzeczy mam następujące pytanie. Przenosiłem ostatnio szafę serwerową do nowego miejsca i musiałem przedłużyć kable o jakieś 15 m. Na razie są one połączone poprzez zarobienie końcówek rj45 i przelotki ale czy nie ma lepszego sposobu (oczywiście oprócz wymiany całego okablowania). Która z poniższych metod byłaby najlepsza (pod kątem przesłuchów, odbić, itp.):

- poprzez 2 patchpanele oraz patchcord
-poprzez przelotkę (łącznik) i rj45 jw.
- poprzez "żelki telekomunikacyjne" (szybkozłączki żelowe)
- poprzez lutowanie
- poprzez gniazdo lsa (telekomunikacyjne) bo innych nie znam
-poprzez specjalnego switcha lub inne urządzenie.

Kable i osprzęt w sieci są 5e, jest to sieć domowa i normalnie nie przjmowałbym się ale po zakupieniu 10 kamer ip 100Mb zaczyna nie wystarczać i zastanawiam się nad przejściem na 1Gb. Maksymalna długość kabla to 35 m, więc czy jest sens przejmować się sposobem łączenia.

Pozdrawiam
Andrzej Janiak

Post Reklama Szkolenia PROTON+ » dostępny teraz

Zobacz szkolenie PROTON+ Profesjonalne protokołowanie. Szkolenie jest w formie materiału wideo pokazującego praktyczną pracę z programem. Cały materiał to około 3 godziny praktycznych ćwiczeń. zobacz i zapisz się teraz...
ISE.pl/szkolenia
Ekspert
Ekspert
Rejestracja:sob kwie 03, 1999
Lokalizacja: Kraków
melon
Rozmówca
Rozmówca
Posty: 1830
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 13:33