Regulamin Forum ISE.pl

1. Czym jest forum ISE.pl?

Forum dyskusyjne służy do wymiany opinii i myśli, stworzone specjalnie dla Użytkowników ISE.pl. Na forum dyskutujemy korzystając ze wszystkich swobód jakie daje otwartość i szczerość między ludżmi. Aby wymiana opinii między Użytkownikami przebiegała zgodnie z powyższymi założeniami, obowiązują tu zasady wymienione poniżej.

2. Czego robić nie wolno?

  1. Na forum ISE.pl nie wolno reklamować przedsięwzięć komercyjnych, aukcji, serwisów oraz stron internetowych. Nie wolno też umieszczać ogłoszeń typu kupię, poszukuję, sprzedam lub zamienię. W tym celu zbudowaliśmy inne serwisy.
  2. Rozpowszechniać informacji nieprawdziwych lub mogących wprowadzić w błąd.
  3. Przekształcać dyskusji w kłótnie, w których sięga się po argumenty pozamerytoryczne i nie okazuje szacunku adwersarzowi; takie dyskusje będą zamykane.
  4. Wysyłać jednego postu na kilka forów (tzw. crossposting); trzeba respektować podział tematyczny
  5. Pisania wiadomości nic nie wnoszących do dyskusji np.: dziękuję, sprawdzę jutro (dozwolone jest podziękowanie za pomoc, co jest jednoznaczne z zakończeniem tematu)
  6. Pisania postów nie związanych z tematem, ironizowanie w formie docinek czy uśmieszków
  7. Notorycznego zakładania nowych tematów oraz zakładanie tematów w niewłaściwym dziale forum
  8. Propagowania i przepisywania innych stron internetowych bez wyraźnej potrzeby i merytorycznego związku z tematem
  9. Prześladowania, obrażania, ośmieszania, używania niecenzuralnych słów pod adresem innych użytkowników, stosowania różnych form zaczepki, złośliwości i kpin, ogólnie przyjętych za naruszenie netykiety i kultury obcowania na forum (wymiana osobistych uwag tylko na PW*). Naruszenie tego punktu w stosunku do moderatora lub administratora skutkuje natychmiastowym usunięciem postu bądź całego wątku.
  10. Pisania z użyciem slangu młodzieżowego (branżowego – umiarkowanie można), notorycznego popełnianie błędów ortograficznych, pisania z użyciem przycisku “Caps Lock” (wszystkie litery duże) zarówno w tytule jak i w treści tematu
  11. Zamieszczania odsyłaczy do materiałów o charakterze krótkotrwałym, których aktualność po określonym czasie wygasa, takich jak wszelkie linki do aukcji, ofert promocyjnych, wyprzedaży i itp.
  12. Udzielania porad uznanych za szkodliwe bądź bezwartościowe
  13. Zabrania się wysyłania na publiczne forum materiałów uzyskanych nielegalnie lub w inny sposób naruszających prawo.
  14. Umieszczania w tytule tematu terminów zastępczych jak: “pomoc”, “problem”, “pilne”, itp.
  15. Stosowania w temacie “ozdobników” z wykorzystaniem znaków alfanumerycznych lub emotikonów np. “!!!!!!!!!!!!!!!!” “????????” “******”
  16. Podanie adresu do strony zewnętrznej jest możliwe tylko w celu poszerzenia informacji o przedmiocie dyskusji z wyjątkiem sytuacji zastrzeżonych w innych punktach tego regulaminu. Linki należy wstawiać z wykorzystaniem znacznika URL. Linki bez znacznika zostaną zmodyfikowane bądź usunięte. Linki do stron zewnętrznych są widoczne tylko dla osób, które dokonały rejestracji i są zalogowane. Każdy link podlega ocenie moderatora, który ma prawo samodzielnie zdecydować o jego zablokowaniu bądź zmodyfikowaniu. Dozwolone są wszystkie linki do innych części ISE.pl, również te do ofert firm w katalogach Firmy oraz Produkty. Linki do innych wątków należy podawać z wykorzystaniem znacznika ZOBACZ. Powyższe zasady dotyczą również podpisu użytkownika.

3. Co należy zrobić przed wysłaniem postu?

  • Przed zabraniem głosu proszę sprawdzić, czy temat nie był już poruszany; jeśli tak, warto się zapoznać ze znalezionymi wątkami, może znajduje się tam gotowa odpowiedż.
  • Proszę wybrać odpowiednie forum
  • Proszę wpisać krótką i odpowiadającą treści nazwę tematu (np. aby zapytać o problem związany z pomiarami rezystancji izolacji, lepiej dać “Pomiar rezystancji izolacji” niż “Mam pewien problem, proszę o pomoc”, “Dziwna sprawa” albo “3.02.2003”)
  • Przed wysłaniem proszę przeczytać jeszcze raz swój post: zastanowić się, czy na pewno właśnie to miał on zawierać; czy wypowiedż jest zrozumiała, czy kogoś nie obraża? Proszę pisać odpowiedzialnie, nie pod wpływem chwilowych emocji, proszę nie używac wulgaryzmów i zwrotów powszechnie uznanych za obrażliwe. Proszę sprawdzić błędy ortograficzne. Uwaga przy przygotowywaniu wypowiedzi w edytorze tekstu typu MS Word należy uważać na znaki specjalne typu cudzysłowy tzw. durkarskie, znaki wyliczenia, itp. Proszę używać czystego tekstu

4. Czego lepiej nie robić?

  • pisać wielkimi literami, bo w Sieci jest to traktowane jak KRZYK; zastanów się, czy musisz PODNOSIĆ GŁOS, aby zostać usłyszanym;
  • publikować danych osobowych, teleadresowych oraz korespondencji lub treści rozmów telefonicznych bez zgody osób zainteresowanych.
  • Wytwarzać niepotrzebnego ruchu na forum przez wypowiedzi typu “zgadzam się”, “też tak uważam”, które nie wnoszą do dyskusji nic nowego;
  • Wysyłać prywatnych wiadomości – do tego służy email bezpośrednio do skrzynki odbiorcy

5. Ostrzeżenia

Ostrzeżenia są formą kary dla użytkowników, którzy nie przestrzegają regulaminu. Ostrzeżenia są wystawiane przez administratora oraz moderatorów. Ilość ostrzeżeń jest odzwierciedleniem restrykcji nałożonej na upomnianego użytkownika. W zależności od liczby posiadanych ostrzeżeń użytkownik może zostać czasowo lub całkowicie pozbawiony możliwości wypowiadania się lub wejścia na forum.

Jeżeli po otrzymaniu ostrzeżenia użytkownik zacznie przestrzegać regulamin po upływie 90 dni aktywne ostrzeżenia zostaną anulowane.

Ostateczną karą dla uciążliwego użytkownika posiadającego dwa aktywne ostrzeżenia, w przypadku braku poprawy jest całkowite usunięcie z tego forum – tzw. “ban”.

Za każdy przypadek niezastosowania się do niniejszego regulaminu moderator ma prawo przyznać ostrzeżenie. Zastrzegamy jednak sobie prawo, że w przypadku dużego przewinienia użytkownik może zostać usunięty w trybie natychmiastowym. (np.: publiczne obrażanie moderatora, działanie na szkodę ISE.pl)

6. Szczegółowe działania moderatorów

Nieprzestrzeganie wyżej wymienionych zasad spowoduje jedno z poniższych działań moderacyjnych. Opisane tutaj przypadki są przyporządkowane do minimalnego wymiaru kary. Dla dobra forum oraz uczestników dyskusji moderator ma zawsze prawo zastosować bardziej restrykcyjne rozwiązanie.

  • Przeniesienie postu do kosza i wysłanie ostrzeżenia do użytkownika
    • post niemerytoryczny
    • rozpowszechnianie informacji nieprawdziwych lub mogących wprowadzić w błąd
  • Całkowite usunięcie postu i wysłanie ostrzeżenia do użytkownika
    • publiczne obrażanie moderatora lub innego uczestnika dyskusji
    • wstawianie linku reklamującego inny produkt
    • post zawierający niecenzuralne słownictwo
    • obniżanie ogólnego poziomu forum
  • Edycja postu ze zmianą moderacyjną
    • post zawiera błędy ortograficzne
    • post zawiera link do materiałów o charakterze krótkotrwałym
  • Przeniesienie postu we właściwe miejsce
    • post jest nie na temat tego forum
  • Zablokowanie użytkownika
    • użytkownik przekroczył dopuszczalną liczbę ostrzeżeń
    • sytuacja wyjątkowa.

7. Jakie dane należy podać podczas rejestracji?

Podczas rejestracji należy podać wszystkie dane wymagane w formularzu rejestracyjnym Moje ISE.pl. Dane te są dostępne tylko dla potrzeb ISE.pl. Na forum dyskusyjnym widoczny jest identyfikator (login) oraz miejscowość. Podczas rejestracji należy podać poprawny i działający adres e-mail. Konta z niepoprawnym adresem e-mail lub zapełnioną skrzynką będą usuwane.

8. Postanowienia końcowe

ISE.pl zastrzega sobie prawo do ostatecznego słowa w interpretacji tego regulaminu. ISE.pl dołoży wszelkich starań, by forum działało prawidłowo i będziemy udzielać pomocy w rozwiązywaniu problemów dotyczących forum. Odpowiedzialność za treść postów umieszczanych na forum ponoszą wyłącznie ich autorzy. Regulamin obowiązuje od momentu opublikowania. ISE.pl zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu wraz z “Polityką prywatności ISE.pl


Załącznik: Najczęściej zadawane pytania, szczegółowe kwestie techniczne

Problemy z logowaniem i rejestracją
» Dlaczego nie mogę się zalogować?

Powodów może być kilka. Po pierwsze: Czy w ogóle zarejestrowałeś się na tym forum? Jeżeli nie, to musisz wiedzieć, że rejestracja jest konieczna, aby móc się logować. A jeżeli się zarejestrowałeś i mimo to nie możesz się zalogować, to upewnij się, że Twoja nazwa użytkownika i Twoje hasło są prawidłowe. Jeżeli są, to skontaktuj się z administratorem forum, żeby upewnić się, że nie zostałeś zbanowany. Jest też możliwe, że problem powoduje błędna konfiguracja forum.

» Dlaczego w ogóle muszę się rejestrować?

Możliwe, że nie musisz, to od administratora forum zależy, czy aby pisać wiadomości konieczna jest rejestracja. Jednakże rejestracja da Ci dostęp do dodatkowych możliwości niedostępnych dla gości, takich jak własny avatar, wysyłanie prywatnych wiadomości i e-maili do innych użytkowników, należenie do grup użytkowników itp. Rejestracja zajmuje tylko chwilę, więc jest zalecane, abyś ją wykonał.

» Dlaczego jestem automatycznie wylogowywany?

Jeżeli nie zaznaczysz opcji Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie w czasie logowania, forum zachowa informację o tym, że jesteś zalogowany tylko przez ustawiony przez administratora czas. To zapobiega przejęciu dostępu do Twojego konta przez kogoś innego. Aby pozostać zalogowanym, zaznacz opcję „Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie” podczas logowania się. Jest to stanowczo niezalecane, jeżeli korzystasz z forum ze współdzielonego z kimś komputera, np. w bibliotece, kawiarence internetowej, sali komputerowej w szkole / na uczelni itp. Jeżeli nie widzisz tej opcji, to oznacza to, że administrator zablokował tę funkcję.

» W jaki sposób mogę zapobiec wyświetlaniu mojej nazwy użytkownika na liście użytkowników przeglądających forum?

W swoim panelu użytkownika, w „Ustawieniach forum”, znajdziesz opcję Nie pokazuj, że jestem online. Włącz tę opcję i Twoja nazwa użytkownika będzie wyświetlana tylko dla administratorów, moderatorów i Ciebie. Będziesz liczony jako ukryty użytkownik.

» Zapomniałem hasła!

Nie panikuj! Twoje hasło wprawdzie nie może zostać odzyskane, ale bez problemu może zostać zresetowane. Przejdź na stronę logowania i kliknij na link Zapomniałem hasła. Postępuj zgodnie z instrukcjami, a prawdopodobnie niedługo znów będziesz mógł się zalogować.

» Zarejestrowałem się, ale nie mogę się zalogować!

Po pierwsze, sprawdź, czy wpisujesz prawidłową nazwę użytkownika i hasło. Jeśli tak, to nastąpiła jedna z tych dwóch rzeczy: Jeśli COPPA jest włączone, a Ty poinformowałeś skrypt w czasie rejestracji, że masz mniej niż 13 lat, to będziesz musiał wykonać instrukcje wysłane na Twój adres e-mail. Niektóre fora wymagają też, żeby nowe rejestracje były aktywowane przez Ciebie albo przez administratora, zanim będziesz mógł się zalogować; informacja o tym została wyświetlona podczas rejestracji. Jeżeli został do Ciebie wysłany e-mail, postępuj zgodnie z instrukcjami w nim zawartymi. Jeżeli nie otrzymałeś żadnego e-maila, prawdopodobnie podałeś nieprawidłowy adres e-mail lub e-mail został zaklasyfikowany jako spam przez filtr antyspamowy. Jeśli jesteś pewien, że podany przez Ciebie adres e-mail jest prawidłowy, spróbuj skontaktować się z administratorem.


» Zarejestrowałem się jakiś czas temu, ale nie mogę się teraz zalogować!?!
Spróbuj znaleźć adres e-mail wysłany do Ciebie, gdy się rejestrowałeś pierwszy raz, sprawdź w nim swój login i hasło, a potem spróbuj zalogować się jeszcze raz. Możliwe też, że administrator deaktywował lub usunął Twoje konto z jakiegoś powodu. Wiele forów systematycznie usuwa użytkowników, którzy nic nie pisali przez dłuższy czas, żeby zmniejszyć wielkość bazy danych. Jeżeli to nastąpiło, spróbuj zarejestrować się jeszcze raz i być bardziej zaangażowanym w dyskusje.

 
» Czym jest COPPA?
COPPA, albo Child Online Privacy and Protection Act of 1998, to obowiązujące w Stanach Zjednoczonych prawo, wymagajace, aby strony internetowe mogące potencjalnie zbierać informacje od ludzi mających mniej niż 13 lat, miały piśmienną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów na zbieranie informacji prywatnych od osoby mającej mniej niż 13 lat. Jeżeli nie jesteś pewien, czy to dotyczy Ciebie jako kogoś próbującego zarejestrować się na stronie WWW, skontaktuj się z prawnikiem.

 
» Dlaczego nie mogę się zarejestrować?
Możliwe jest, że właściciel strony zbanował Twój adres IP lub zabronił nazwy użytkownika, którą próbujesz zarejestrować. Właściciel strony mógł też zablokować rejestracje, skontaktuj się z nim, żeby dowiedzieć się więcej na ten temat.

 
» Co robi funkcja „Usuń wszystkie ciasteczka”?
Funkcja „Usuń wszystkie ciasteczka” usuwa wszystkie ciasteczka utworzone przez skrypt phpBB, które powodują, że jesteś nadal zalogowany na forum. Dostarczają one również funkcji takich, jak pamiętanie, co przeczytałeś, a czego nie, jeżeli zostały one włączone przez administratora forum. Jeżeli masz problemy z (wy)logowaniem się, usunięcie ciasteczek może pomóc.


Preferencje i ustawienia użytkowników
» Jak zmienić moje ustawienia?
Jeżeli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, wszystkie Twoje ustawienia są zapisywane w bazie danych forum. Żeby je zmienić, zajrzyj do swojego panelu użytkownika; link zazwyczaj znajduje się na górze stron forum. Ten panel pozwoli Ci zmienić swoje ustawienia i preferencje.

 
» Czasy wyświetlane na forum są nieprawidłowe!
Możliwe, że wyświetlany czas pochodzi z innej strefy czasowej niż ta, w której się znajdujesz. Jeżeli właśnie to jest problemem, przejdź do swojego panelu użytkownika i zmień swoją strefę czasową, aby zgadzała się z Twoim położeniem, np. w Europie Centralnej wybierz Środkowoeuropejski Czas Standardowy. Weź pod uwagę, że zmiana strefy czasowej, tak jak większości ustawień, może zostać wykonana tylko przez zarejestrowanych użytkowników. Jeżeli nie jesteś zarejestrowany, to teraz jest dobry moment na to, żeby się zarejestrować.

 
» Zmieniłem strefę czasową, a wyświetlany czas nadal jest zły!
Jeżeli jesteś pewien, że ustawiłeś strefę czasową i czas letni/DST prawidłowo, a czas nadal jest wyświetlany nieprawidłowo, to znaczy, że czas serwera jest nieprawidłowy. Poinformuj o tym administratora, aby naprawił problem.

 
» Mojego języka nie ma na liście!
Być może administrator nie zainstalował pakietu zawierającego twoją wersję językową albo nikt jeszcze nie przetłumaczył phpBB3 na twój język. Zapytaj administratora witryny czy może zainstalować pakiet językowy, którego potrzebujesz. Jeśli pakiet dla twojego języka nie istnieje, może spróbujesz go utworzyć. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej grupy phpBB. Na dole każdej strony tej witryny znajduje się odnośnik do portalu phpBB.

 
» Jak mogę wyświetlić obrazek pod moją nazwą użytkownika?
Istnieją dwa rodzaje obrazków wyświetlanych (zazwyczaj) pod nazwa użytkownika w czasie przeglądania postów. Jeden z nich to obrazki związane z rangą użytkownika, zazwyczaj w formie gwiazdek, bloczków czy kropek, pokazujących jak dużo postów użytkownik napisał lub jaki jest status użytkownika na forum. Drugi, zazwyczaj większy obrazek, jest znany jako avatar i jest unikalny dla każdego użytkownika. Możesz go ustawić w panelu użytkownika, pod warunkiem, że administrator forum właczył funkcje avatarów, a Ty masz wystarczające uprawnienia. Jeżeli nie masz możliwości używania avatarów, skontaktuj się z administratorem i zapytaj czym to jest spowodowane.

 
» Co to jest ranga i jak mogę ją zmienić?
Rangi, wyświetlane pod nazwami użytkowników, oznaczają zazwyczaj ile postów ten użytkownik napisał lub jaki ma status na forum, np. moderator czy administrator. Ogólnie to nie możesz tak po prostu zmienić wyglądu żadnych rang na forum, ponieważ ustawia je administrator forum. Nie pisz postów tylko po to, żeby zwiększyć swój licznik postów i przez to swoją rangę. Większość forów nie toleruje takich działań i moderator lub administrator po prostu obniży Twój licznik postów albo przyzna Ci ostrzeżenie.

 
» Gdy próbuję wysłać wiadomość e-mail do użytkownika, forum każe mi się zalogować. Dlaczego?
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać e-maile do innych użytkowników przez wbudowany formularz wysyłania e-maili i to tylko wtedy, jeżeli administrator włączył tę funkcję. Ma to zabezpieczać przed nieprawidłowym używaniem systemu e-maili przez anonimowych użytkowników.


Problemy z pisaniem
» Jak utworzyć nowy wątek na forum?
Aby utworzyć nowy wątek, kliknij na właściwy przycisk przy wyświetlaniu wybranego działu forum. Możliwe, że przed utworzeniem wątku będziesz musiał się zarejestrować. Lista Twoich uprawnień w każdym dziale jest wyświetlana pod listą wątków. Przykłady: Możesz tworzyć nowy wątek, Możesz głosować w ankietach itp.

 
» Jak edytować lub usunąć post?
Jeśli nie jesteś administratorem lub moderator forum, możesz edytować i usuwać tylko swoje posty i to tylko wtedy, jeżeli administrator w ten sposób ustawił uprawnienia. Możesz edytować post klikając na przycisk „edytuj” przy wybranym poście, czasami tylko przez pewien czas po jego napisaniu. Jeżeli ktoś już odpowiedział na ten post, pod Twoim postem pojawi się informacja, ile razy go edytowałeś i kiedy zrobiłeś to ostatni raz. Informacja ta wyświetli się tylko wtedy, jeśli ktoś odpowiedział; nie pojawi się jeśli moderator lub administrator edytował post, choć oni mogą zostawić notatkę z informacją dlaczego go edytowali. Zauważ, że zwykli użytkownicy nie mogą usuwać postów, gdy ktoś już na nie odpowiedział.

 
» Jak dodawać podpis do moich postów?
Aby umieścić podpis pod swoim postem, musisz najpierw utworzyć go w panelu użytkownika. Gdy już to zrobisz, możesz zaznaczyć pole Dołącz podpis w formularzu pisania posta, aby dołączyć podpis do niego. Możesz również dodawać podpis domyślnie do wszystkich Twoich postów, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w panelu użytkownika. Kiedy to zrobisz, będziesz mógł nadal decydować o nie dołączeniu go do pojedynczych postów poprzez odznaczanie wspomnianego wcześniej pola w formularzu pisania posta.

 
» Jak utworzyć ankietę?
Kiedy tworzysz nowy wątek lub edytujesz pierwszy post już istniejącego, kliknij zakładkę „Tworzenie ankiety” znajdującą się poniżej głównego formularza; jeśli nie widzisz jej, to znaczy, że nie masz odpowiednich uprawnień, by tworzyć ankiety. Wprowadź tytuł i co najmniej dwie opcje do odpowiednich pól, upewniając się, że każda opcja znajduje się w osobnej linii w polu tekstowym. Możesz również ustalić liczbę opcji, które użytkownik może wybrać w ankiecie, czas trwania ankiety wyrażony w dniach (0 oznacza brak limitu) i w końcu zadecydować, czy użytkownicy mogą zmieniać swoje głosy.

 
» Dlaczego nie mogę wybrać więcej opcji?
Limit opcji w ankiecie jest ustalany przez administratora forum. Jeśli sądzisz, że potrzebujesz wstawić więcej opcji niż pozwala na to limit, skontaktuj się z administratorem.

 
» Jak wyedytować lub usunąć ankietę?
Podobnie jak posty, ankiety mogą być edytowane tylko przez ich autorów, moderatorów lub administratorów. Aby edytować ankietę, przejdź do edycji pierwszego posta w wątku, z którym zawsze związana jest ankieta. Jeśli nikt jeszcze nie głosował w ankiecie, jej autor może usunąć ankietę lub edytować jej opcje. Jednakże, jeśli w ankiecie już głosowano, jedynie moderatorzy i administratorzy mogą ją edytować lub usunąć. To zapobiega modyfikowaniu ankiety, kiedy ta już trwa.

 
» Dlaczego nie mam dostępu do działu?
Niektóre działy mogą być dostępne dla określonych grup lub użytkowników. Aby przeglądać, czytać, pisać w nich lub wykonywać inne operacje, potrzebujesz odpowiednich uprawnień. Skontaktuj się z moderatorem lub administratorem forum, by je uzyskać.

 
» Dlaczego nie mogę dodawać załączników?
Uprawnienia dotyczące załączników mogą być przyznawane dla każdego forum, dla każdej grupy i dla każdego użytkownika. Administrator forum mógł nie zezwolić na dołączanie ich w dziale, w którym piszesz lub przyznać uprawnienia jedynie niektórym grupom. Skontaktuj się z administratorem forum, jeśli nie rozumiesz, dlaczego nie możesz dołączać ich.

 
» Dlaczego otrzymałem ostrzeżenie?
Każdy administrator ma swoje zasady na forum. Jeśli je złamałeś, mogłeś zostać ukarany ostrzeżeniem. Zauważ, że jest to decyzja administratora i phpBB Group nie ma nic wspólnego z ostrzeżeniami na forum. Skontaktuj się z administratorem forum, jeśli nie wiesz, dlaczego otrzymałeś ostrzeżenie.

 
» Jak mogę zgłosiś posty moderatorowi?
Jeśli administrator na to zezwolił, powinieneś widzieć odpowiednią ikonkę, obok posta, który chcesz zgłosić. Kliknięcie jej przeniesie Cię do kolejnych kroków, które są niezbędne do zgłoszenia wiadomości.

 
» Do czego służy przycisk „Zapisz” w widoku tworzenia wątku?
Ta opcja pozwala Ci zapisywać kopie robocze Twoich wątków, które mogą być dokończone i umieszczone na forum w przyszłości. By powrócić do kopii roboczej, odwiedź swój panel użytkownika.

 
» Dlaczego mój post musi być zaakceptowany?
Administrator forum mógł zadecydować, że posty w danym dziale wymagają przeglądnięcia przed publikacją. Jest również możliwe, że administrator umieścił Cię w grupie, której posty muszą być zaakceptowane przed znalezieniem się na forum. Skontaktuj się z administratorem, by uzyskać dalsze szczegóły.

 
» Jak mogę przesunąć swój wątek w górę?
Klikając w link „Przesuń wątek w górę” w widoku wątku, możesz odkopać go na samą górę pierwszej strony działu. Jednakże, jeśli nie widzisz takiego linku, oznacza to, że funkcja ta mogła zostać wyłączona lub wymagany czas między dwoma użyciami tej opcji jeszcze nie minał. Innym sposobem na odkopanie wątku jest dopisanie w nim posta, trzymaj się jednak zasad robiąc to.


Formatowanie i rodzaje wątków
» Co to jest BBCode?
BBCode jest specjalną implementacją języka HTML, która daje lepszą kontrolę formatowania poszczególnych elementów w postach. Używanie BBCode na forum jest uzależnione od ustawień określanych przez administratora. Można wyłączyć BBCode w poszczególnych postach, zaznaczając odpowiednią funkcję w formularzu tworzenia postu. Sam BBCode jest podobny w składni do HTML-a, ale znaczniki zawarte są w nawiasach kwadratowych [przykład] zamiast w używanych w HTML-u nawiasach ostrych <przykład>. Aby uzyskać więcej informacji o BBCode, zapoznaj się z przewodnikiem dostępnym ze strony tworzenia postu po kliknięciu odnośnika BBCode.

 
» Czy można używać języka HTML?
Nie. Nie można używać i przetwarzać znaczników HTML na tej witrynie. Większość formatowania, które dostarcza HTML można uzyskać, używając BBCode.

 
» Czym są uśmieszki?
Smilies, or Emoticons, are small images which can be used to express a feeling using a short code, e.g. 🙂 denotes happy, while 🙁 denotes sad. The full list of emoticons can be seen in the posting form. Try not to overuse smilies, however, as they can quickly render a post unreadable and a moderator may edit them out or remove the post altogether. The board administrator may also have set a limit to the number of smilies you may use within a post.

 
» Czy można umieszczać obrazki w poście?
Tak, obrazki można umieszczać w postach. Jeśli administrator włączył możliwość zamieszczania załączników, można wgrać obrazek bezpośrednio na witrynę. Jeśli ta funkcja nie działa, aby obrazek był wyświetlany na forum, należy podać odnośnik do obrazka umieszczonego na publicznie dostępnym serwerze, np. http://www.jakas_strona.com/moj_obrazek.gif. Nie można podawać odnośników do obrazków zapisanych na prywatnym komputerze, chyba że jest publicznie dostępnym serwerem ani do obrazków znajdujących się na stronach wymagających autoryzacji, takich jak, np. skrzynki pocztowe na Gmail lub Yahoo! oraz stronach chronionych hasłem. Aby umieścić obrazek w poście, użyj znacznika BBCode [img].

 
» Czym są ogłoszenia globalne?
Ogłoszenia globalne zawierają istotne informacje, z którymi trzeba się niezwłocznie zapoznać. Wyświetlają się w każdym dziale na szczycie listy wątków oraz w Twoim panelu użytkownika. Uprawnienia do tworzenia ogłoszeń globalnych nadaje administrator.

 
» Czym są ogłoszenia?
Ogłoszenia często zawierają ważne informacje dotyczące działu, w którym się znajdują, i powinieneś/powinnaś zapoznać się z nimi przed skorzystaniem z tego działu. Znajdują się na każdej stronie, na szczycie listy wątków, w dziale, w którym zostały umieszczone. Podobnie jak w przypadku ogłoszeń globalnych, uprawnienia do tworzenia ogłoszeń nadaje administrator.

 
» Czym są wątki przyklejone?
Wątki przyklejone wyświetlają się pod ogłoszeniami i tylko na pierwszej stronie działu, w którym zostały utworzone. Zawierają przydatne informacje, które nie powinny zagubić się w natłoku innych wątków. Podobnie jak w przypadku ogłoszeń oraz ogłoszeń globalnych, uprawnienia do tworzenia wątków przyklejonych nadaje administrator.

 
» Czym są wątki zamknięte?
Locked topics are topics where users can no longer reply and any poll it contained was automatically ended. Topics may be locked for many reasons and were set this way by either the forum moderator or board administrator. You may also be able to lock your own topics depending on the permissions you are granted by the board administrator.

 
» Czym są ikony wątku?
Topic icons are author chosen images associated with posts to indicate their content. The ability to use topic icons depends on the permissions set by the board administrator.




Poziomy Użytkowników i Grupy
» Kim jest Administrator?
Administrator to człowiek, któremu przydzielono najwyższy poziom kontroli nad całym forum. Może on kontrolować wszystkie aspekty działania forum, włącznie z ustawianiem uprawnień dostępu, usuwaniem użytkowników, tworzeniem grup, określaniem moderatorów itp. Administrator ma także pełne możliwości moderacji na forach.

 
» Kim są Moderatorzy?
Moderatorzy są osobami, których zadaniem jest doglądanie forum. Mają możliwość zmieniania treści lub usuwania postów oraz blokowania, odblokowywania, przenoszenia, usuwania i dzielenia tematów w forum, które moderują. Generalnie czuwają aby ludzie nie schodzili z tematu w dyskusjach oraz nie publikowali nieodpowiednich materiałow.

 
» Czym są Grupy Użytkowników?
Grupy Użytkowników są sposobem, w jaki administratorzy mogą grupować użytkowników. Każdy użytkownik może należeć do wielu grup (co przeważnie nie jest możliwe w innych forach) i każda grupa może mieć własne prawa dostępu. Dzięki temu administratorzy mogą łatwo ustawić wielu użytkowników jako moderatorów lub dać im dostęp do prywatnego forum itp.

 
» Jak mogę dołączyć do Grupy?
Aby dołączyć do grupy użytkowników kliknij w odnośnik grup użytkowników na górze strony (zależnie od szablonu), gdzie możesz przeglądać wszystkie grupy. Nie wszystkie są dostępne dla każdego, niektóre mogą być zamknięte a inne mogą mieć nawet ukryte członkowstwo. Jeżeli grupa jest otwarta możesz poprosić o członkowstwo klikając w odpowiedni przycisk. Twoja prośba musi zostać zaakceptowana przez moderatora grupy, przy czym może on spytać o powód twojej decyzji. Prosimy nie nagabywać moderatora w przypadku negatywnej decyzji, ma swoje powody.

 
» Jak mogę zostać Moderatorem Grupy?
Grupy użytkowników są tworzone przez administratora forum i to on wyznacza moderatora. Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem nowej grupy powinieneś w pierwszej kolejności z nim się skontaktować, na przykład przez prywatną wiadomość.

 
» Dlaczego niektóre nazwy użytkowników są wyświetlane innymi kolorami?
Możliwe, że administrator witryny przypisał kolor członkom grupy, aby ułatwić identyfikowanie członków tej grupy.

 
» Co to jest Domyślna grupa użytkownika?
Jeżeli użytkownik jest członkiem kilku grup, jego domyślna grupa jest używana do określenia, jaki kolor i ranga będzie domyślnie dla niego wyświetlana. Administrator witryny może nadać użytkownikowi uprawnienia do zmiany domyślnej grupy. Wówczas można to zrobić z poziomu panelu zarządzania kontem.

 
» What is „The team” link?
This page provides you with a list of board staff, including board administrators and moderators and other details such as the forums they moderate.


Prywatne wiadomości
» Nie mogę wysyłać prywatnych wiadomości!
Są trzy powody, dla których nie możesz wysyłać prywatnych wiadomości: nie jesteś zarejestrowany i/lub zalogowany, administrator forum wyłączył prywatne wiadomości dla całego forum lub uniemożliwił wysyłanie prywatnych wiadomości tylko Tobie. Po więcej informacji skontaktuj się z administratorem forum.

 
» Moje wiadomości trafiają do folderu „Do wysłania”. Dlaczego?
W folderze „Do wysłania” znajdują się wiadomości, które nie zostały jeszcze odczytane przez odbiorcę.

 
» Dostaję niechciane prywatne wiadomości!
Możesz zablokować wybranemu użytkownikowi wysyłanie do Ciebie prywatnych wiadomości poprzez użycie reguł wiadomości dostępnych w panelu użytkownika. Jeżeli otrzymywane wiadomości są obelżywe, poinformuj o tym administratora forum, który ma możliwość zablokowania danemu użytkownikowi opcji wysyłania prywatnych wiadomości.

 
» Otrzymałem spam lub obraźliwy e-mail od użytkownika forum!
Przykro nam z tego powodu. Szczegóły wiadomości e-mail dają możliwość sprawdzenia i odnalezienia użytkowników, którzy wysyłają takie wiadomości, dlatego przekaż administratorowi forum pełną kopię otrzymanej wiadomości. Bardzo ważny jest nagłówek, który zawiera informacje o użytkowniku, który wysłał wiadomość. Wówczas administrator forum będzie mógł podjąć odpowiednie działania.


Przyjaciele i wrogowie
» Co to jest lista przyjaciół i wrogów?
Jest to lista, którą można użyć do organizowania różnych użytkowników witryny. Użytkownicy dodani do listy przyjaciół będą wyświetleni na karcie Przyjaciele znajdującej się w panelu zarządzania kontem. Z tego poziomu można szybko sprawdzić ich status, a także wysłać prywatną wiadomość. Zależnie od używanego stylu witryny, posty tych użytkowników mogą być wyróżniane. Jeśli użytkownik zostanie dodany do listy wrogów, wszystkie posty przez niego napisane domyślnie nie będą wyświetlane.

 
» W jaki sposób można dodawać/usuwać użytkowników z listy przyjaciół lub wrogów?
Można dodawać użytkowników na dwa sposoby. Po pierwsze, klikając w profilu wybranego użytkownika odnośnik Dodaj do przyjaciół lub Dodaj do wrogów. Po drugie, przejść do panelu zarządzania swoim kontem i tam na karcie Przyjaciele i wrogowie wprowadzić odpowiednie dane użytkownika. Na tej samej karcie można także usuwać użytkowników z list.


Przeszukiwanie forów
» W jaki sposób można przeszukiwać fora?
Należy wprowadzić poszukiwaną frazę w pole wyszukiwania znajdujące się na stronie indeksu witryny, a także stronach forów i tematów. W celu uzyskania zaawansowanych funkcji wyszukiwania, należy kliknąć odnośnik Wyszukiwanie zaawansowane dostępny na wszystkich stronach witryny. Rozmieszczenie elementów sterujących mechanizmem wyszukiwania może zależeć od używanego stylu.

 
» Dlaczego moje wyszukiwanie nie zwraca wyników?
Prawdopodobnie zapytanie nie było jasno sprecyzowane i zawierało wiele podobnych zwrotów nie zindeksowanych przez phpBB3. Dokładnie sprecyzuj zapytanie – użyj funkcji dostępnych w wyszukiwaniu zaawansowanym.

 
» Dlaczego moje wyszukiwanie zwraca pustą stronę?!
Wyszukiwanie zwróciło zbyt dużo wyników. Użyj zaawansowanego wyszukiwania i postaraj się bardziej precyzyjnie określić szukany fragment oraz fora, które mają być przeszukane.

 
» Jak można wyszukać użytkowników?
Przejdź na stronę Użytkownicy i kliknij odnośnik Znajdź użytkownika.

 
» W jaki sposób można znaleźć swoje posty i tematy?
Swoje posty można znaleźć, klikając odnośnik Wyświetl moje posty znajdujący się w panelu zarządzania kontem lub odnośnik Znajdź posty użytkownika na stronie swojego profilu. Jeśli chcesz wyszukać swoje tematy, użyj strony wyszukiwania zaawansowanego i skorzystaj z odpowiednich funkcji.


Obserwowanie tematów i zakładki
» Jaka jest różnica między dodaniem zakładki a obserwowaniem?
Dodawanie zakładek w phpBB3 działa podobnie, jak dodawanie zakładek w przeglądarce. Użytkownik nie dostaje powiadomienia, gdy w temacie pojawia się nowa treść, ale dzięki zakładkom może łatwo powrócić do tematu. Funkcja obserwowania powiadamia użytkownika – w wybrany przez niego sposób – gdy w obserwowanym temacie bądź forum pojawiła się nowa treść.

 
» W jaki sposób można obserwować wybrane fora lub tematy?
Aby obserwować wybrane forum, kliknij odnośnik Obserwuj forum znajdujący na dole strony. Aby obserwować temat, zaznacz odpowiednią funkcję podczas pisania odpowiedzi lub kliknij odnośnik Obserwuj temat znajdujący się na dole strony wybranego tematu.

 
» W jaki sposób usunąć obserwowanie forum, tematu?
Aby wyłączyć funkcję obserwowania forum, tematu, należy przejść do panelu zarządzania kontem i następnie do karty Obserwowane. W tym miejscu można wyłączyć obserwowanie forów i tematów.


Załączniki
» Jakie załączniki są dozwolone na tym forum?
Administrator forum może umożliwić lub zablokować dodawanie wybranych typów załączników. Jeżeli nie jesteś pewien, czy dany typ załącznika można załadować na forum, skontaktuj się z administratorem.

 
» Jak znaleźć wszystkie dodane przeze mnie załączniki?
Listę wszystkich dodanych przez siebie załączników znajdziesz w panelu użytkownika, przechodząc do sekcji załączników.


Sprawy phpBB3
» Kto napisał ten skrypt?
Ten skrypt (w jego niezmodyfikowanej formie) został utworzony, opublikowany i jest własnością phpBB Group. Jest wydawany na licencji GNU General Public License i może być wolno (w sensie wolności, a nie prędkości) rozpowszechniany. Kliknij na link, aby dowiedzieć się więcej.

» Dlaczego funkcja X nie jest dostępna?

Ten skrypt został utworzony i jest własnością phpBB Group. Jeżeli uważasz, że brakuje w nim jakiejś funkcji, odwiedź stronę www.phpbb.com i sprawdź, co phpBB Group ma do powiedzenia na ten temat. Nie wysyłaj zgłoszeń funkcji na forum na phpbb.com, phpBB Group używa SourceForge do zarządzania nowymi funkcjami. Przejrzyj forum i sprawdź jakie jest, jeśli w ogóle jest, nasze stanowisko na ten temat i podążaj za wskazówkami podanymi tutaj.

» Z kim się skontaktować w sprawie nadużyć prawnych związanych z tym forum?

Powinieneś skontaktować się z jednym z administratorów wyświetlonych na liście ekipy. Jeżeli nie otrzymasz odpowiedzi, to powinieneś skontaktować się z właścicielem domeny (wykonaj whois lookup) lub, jeśli działa ono w darmowym serwisie (np. Yahoo!, free.fr, f2s.com, itp.), z wydziałem zarządzania lub nadużyć tego serwisu. Zauważ, że phpBB Group has absolutely no jurisdiction and cannot in any way be held liable over how, where or by whom this board is used. Do not contact the phpBB Group in relation to any legal (cease and desist, liable, defamatory comment, etc.) matter not directly related to the phpBB.com website or the discrete software of phpBB itself. If you do e-mail phpBB Group about any third party use of this software then you should expect a terse response or no response at all.

 Szczegółowe kwestie techniczne zostały opisane w załączniku “Najczęściej zadawane pytania“, który jest częścią niniejszego regulaminu.

* PW – Prywatna Wiadomość

Zbliżone tematy